söndag 9 december 2012

Doptårtor till Elin

I våras gjorde jag en elefanttårta till Alvin som blev väldigt uppskattad. Nu har Alvin blivit storebror och jag fick förtroende att göra doptårtor till lilla Elin. Såå kul, mina första doptårtor, kände ingen press alls =)

Önskemålet var vita tårtor med rosa klossar med Elins namn på, diamantmönster med pärlor, kantband, lite blommor. Två lite enklare och en med lite mer dekorationer på, såhär blev dem.








Fyllningarna blev citronmousse och jordgubbsgrädde, de är spacklade med marshmallowsmörkräm som är smaksatt med jordgubb, täckta med mmf, dekorationer i mmf och sugarpaste.


4 kommentarer:

  1. Tack för att du bakade de här goda tårtorna till Elins dop. De är verkligen mästerverk, och blev så uppskattade av alla gästerna.
    Hälsningar
    Elins Mormor

    SvaraRadera
  2. Hej! Fem år senare... Tycker att denna tårta är verkligen jätte fin! Bakar du fortfarande tårtor? I vilken del av Sverige bor du? Mvh nybliven mamma som planerar dop i oktober.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hejsan!
      Vad roligt att du gillar min tårta. Tyvärr har jag inte tiden att göra tårtor såhär längre. Hoppas du hittar någon som kan göra tårta till dig. Lycka till med din bebis och dopet.
      Mvh Renée

      Radera