söndag 19 februari 2012

Cookie molds - steg för steg

Gjorde nya Cookie molds i helgen när vi fick väldigt trevligt besök, passade bra till melodifestivalen oxå. Jag passade på att ta lite foto samtidigt o visa hur jag gjorde, det är super enkelt. Så här kommer en liten steg för steg beskrivning.


Först smälte jag choklad över vattenbad, jag använde 200g Marabous mjölk choklad och ca 8 rutor av Marabous mörka choklad.


Därefter fyllde jag mina formar till ca 1/3 med den smälta chokladen.


Sen tryckte jag ner en kaka i varje form, denna gången blev det Ballerinas kladdkaka.


Sen var det bara att fylla upp formarna med mer choklad. Jag bankade formen lite i diskbänken för att få ut luftbubblorna, sen in i kylen med dem.


Såhär fina blev dem sedan, de blev väldigt uppskattade så det var kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar