söndag 6 maj 2012

Barbie tårta

Barnkalas för tösen och eftersom hon tvunget ville ha tårta så ville jag pröva göra en Barbietårta. Hade den inte blivit aningen för låg, hade det nog inte krånglat ngt nämnvärt. Men när jag skulle sätta ner Barbie i tårtan så märkte jag att den nådde henne inte tillräckligt upp på kroppen, trots att jag mätt innan. Så jag fick lite problem med att täcka ovanför själva tårtan så jag var inte riktigt nöjd. Tösen blev varjefall överlycklig när hon såg den o det är huvudsaken. Efter kalaset fick resten av tårtan skickas runt till släktingar och den fick högsta betyg av både mor, svärmor och svärfar som tyckte att jag skulle göra samma fyllning till alla tårtor som denna!


Fyllningen blev jordgubbsgrädde och lemoncurd mousse. Täckt med Mmf, spritsad med creme cheese frosting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar