söndag 27 maj 2012

Hello Kitty tårta

En Hello Kitty tårta till arbetskamratens dotter som skulle ha barnkalas. Det blev en ganska stor och hög tårta. Denna gången minskade jag bakpulvret lite i smeten för jag ville inte att den skulle sjunka ihop.


Det är ljusa bottnar, fylld med jordgubbsgrädde och glasskräm. Täckt med Mmf, dekorationer i Mmf och marsipan.

Jag hittade ett nytt recept på smörkräm som jag testade att spackla med. Jag är egentligen inte så förtjust i smörkräm för jag tycker det smakar för mycket smör men denna var verkligen god och lätt att variera med om man vill ha lite olika smaker på den. Jag hittade den på bloggen Mycakes om ni klickar på länken kommer ni direkt till receptet. Jag tog lite av LorAnns Cotton Candy Oil och hällde i för att få lite smak på den. Kan tänka mig att det blir gott med jordgubbs essens eller ngt annat oxå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar