söndag 4 november 2012

Smörgåstårtor

Svärmor fyllde år i dagarna och eftersom hon 5:ade frågade hon om jag ville göra smörgåstårtor till henne. Det var längesedan jag gjorde det nu så det var kul. Denna gången skrev jag upp exakt vad jag använde så jag slipper gissa mig till det nästa gång.


Det blev två olika som jag gjorde på bakplåtar. Den ena tårtan blev med leverpastej, som jag blandade med bostongurka på understa lagret och hackad skinka blandat med creme fraiche och gräddfil på andra lagret. dekorerad med skinka, ost, frukt och grönt.


Den andra blev med tonfiskröra där jag blandade tonfisk med majonnäs underst och ishavssallad på det andra. Den fick räkor, ägg, tomat, dill citron, tja det där klassiska på sig. Det blev tagna många bitar och den med räkor tog nästan helt slut.

Grattis än en gång svärmor =)

2 kommentarer:

  1. så fina dom blev! ..och säkert mycket goda!

    SvaraRadera
  2. oj oj va mycket smörgåstårta,och så blev dem ursnygga.själv har ja aldrig ätit men blivit ett par stycken på kallskänk på man praktiserat,roliga och göra

    SvaraRadera