söndag 27 januari 2013

Choklad-kola klubbor & Rocky road

Julgodis blev det inte så mycket av i julas, tog mig inte riktigt tid och faktiskt så hade jag inte direkt ngn lust att hålla på med det men 2 sorter blev det varje fall.


Dessa chokladklubborna fanns med i julnumret av Hembakat så dem kunde jag bara inte låta bli att testa, härlig chokladkola virad på pinne med smält choklad ringlad över. Kolan hann stelna en del innan jag började skära den i remsor, skulle varit lite snabbare för det var svårt att få det sista på, dem blev varjefall favoriter här hemma hos barnen, väldigt goda var dem.


Rocky road, superenkelt att göra, tyvärr hade mitt minne tagit semester när jag stod i affären så istället för 2 påsar dumlekola fick jag bara med mig en hem så det blev inte så mycket av den sega kolan som är så gott men men det blev hyfsat ändå. Nästa gång ska jag göra på ljusare choklad och se hur det blir, tyckte dem blev lite lite mörka i smaken.

1 kommentar: