lördag 9 maj 2015

Hästtårta till hästtjej

I år när dottern fyllde år gjorde jag en hästtårta till henne eftersom hon blivit ganska hästtokig. Jag hade dessutom äntligen beställt en fyrkantig tårtform som jag länge tittat på o denna ville jag testa o på något vis kändes det perfekt till en hästtårta.




Det blev tunga mörka chokladbottnar, recept från Sockerrus tror jag det var. Sen bredde jag ut ett tunt lager dulce de leche på tårtbottnen innan jag la på fyllningen med snickersbitar i, samma fyllning jag använde till chokladtårtan med snickers och dulce de leche och som kommer från Loiuse´s spis. Den är spacklad men en underbar marshmallow-smörkräm som jag smaksatt med kakao. Det blev en felbakning på bottnarna innan jag tyckte dem blev så tjocka som jag ville ha dem.




Tårtan är täckt med mmf som jag färgade grön. Övriga dekorationer är gjorde i sockerpasta. Hästen är en leksakshäst som jag satte ner i det spritsade gräset. Måste säga att jag blev väldigt nöjd med denna tårta, nog en av de bästa jag gjort. Den fick väldigt gott betyg också när ngn tyckte det var den godaste tårtan jag gjort hittills. Och dottern, ja hon blev väldigt nöjd!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar