lördag 23 maj 2015

Rocky Road kaka

Till en av mina tårtor jag skulle göra för ett tag sedan blev tårtbottnarna tunnare än vad jag tänkt så jag frös in dem i fall att istället för att slänga dem. Så.....en av dessa tårtbottnar tillsammans med dulce de leche, mini marshmallows, dumlekolor och salta jordnötter blev en slänga ihop Rocky Road kaka. 

Det var dotterns födelsedag och egentligen hade vi firat henne redan med hästtårta o kalas men eftersom vi skulle överraska henne med besök från hennes gudföräldrar o titta på mellon tillsammans så ville jag göra ngt snabbt o enkelt.




Som sagt, jag verkligen bara slängde ihop den och vispade lite grädde till. Helt ok men jag hade hellre haft en kladdkaka som botten istället, som är sådär härligt seg i kanterna och, ja kladdig inuti.

1 kommentar: