fredag 29 mars 2013

Monster High tårta

Detta året ville dottern ha en Monster High tårta, det blev med oblat även denna gången. Tårtan var nog lite sned för på ena sidan ville oblaten inte alls samarbeta utan lossnade hela tiden från tårtan. Fick även göra ny smörkräm till dekorationerna för den andra blev alldeles vattnig när den stått i kylen över natten, aldrig varit med om det innan. Denna gången köpte jag färdig fondant för jag hade helt enkelt inte tid eller ork att göra egen mmf. Jag måste säga att den jag köpte var väldigt god och herregud vad smidigt det var, sparade in enormt på tid måste jag säga. Den torkade ganska snabbt, (jämfört med mmf som håller sig mer elastisk) när man kavlat ut den så nästa gång spacklar jag den innan jag kavlar ut fondanten. Detta gjorde att fondanten sprack på ett par ställe när jag la på den, vilket resulterade i lite dålig spritsning på sidorna, dottern var helnöjd varjefall och det var det som var huvudsaken ju....


Tårtan bestod av ljusa bottnar med geisha fluff och bitar av geisha samt jordgubbs/hallongrädde. Spacklad med marshmallow smörkräm med jordgubbssmak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar