lördag 28 januari 2012

Cookie molds

Beställde lite nytt i veckan från STRÖSSEL & ANNAT. Inte för att jag beställt ngn annanstans eller särskilt mycket men jag rekommenderar verkligen denna webbutik. Man får snabbt och trevligt svar om man har några frågor, jättestort sortiment, snabb leverans och det bästa är att den finns i grannstaden så man kan hämta varorna själv, kanon med andra ord.

Hade sett dessa Cookie moldsen och blev väldigt nyfiken på dem så en sådan form fick ju bli min, lite svårt att välja vilken bara för det finns ju såååå många fina att välja på. Det blev en med söta små smile-gubbar, tyckte den var jättesöt. Hittade en jättefin beskrivning hos BULLMAMMAN på utförandet av dessa små godsaker, som är väldigt enkla att göra. Man smälter choklad, jag använde Marabous mjölkchoklad blandat med Marabous mörka choklad sen lägger man i ett Oreo kex eller ngt annat kex och häller mer smält choklad på, in med dem i kylen och låter det stelna innan man tar ut dem ur formarna. Kan tänka mig att man kan variera dem mycket, bara fantasin som sätter gränser.

SMILE



Såhär ser dem ut när man skär i dem. Väldigt smaskiga o tänka sig, sonen gillade dem, han som inte äter kakor. Kan tänka mig en annan person, som älskar Marabous mjölkchoklad som hade tyckt om dessa. Får väl bjuda honom på dem en dag....

2 kommentarer:

  1. Dessa ser riktigt goda ut!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du gillade min beskrivning, klart är det okej att du länkar!
    Visst var de fina & många att välja på? :)

    SvaraRadera