söndag 22 januari 2012

My little pony tårta

Fick en förfrågan om jag hade möjlighet att göra en My little pony tårta till Freja som skulle fylla fyra. Jättekul och naturligtvis ville jag göra det. En lila pony var högsta önskan och annars var rosa favoritfärgen. Dessutom var jordgubb en av favoritsmakerna. För övrigt fick jag fria händer o genast började tårtan ta form i huvudet.


Det blev en tårta på ljusa bottnar, fylld med krämig jordgubbsgrädde och glasskräm, som är hälften grädde o hälften vaniljkräm. Spacklad med smörkräm men jag rörde ner philadelphia ost i den också för jag är inte så förtjust i smörkräms smaken. Så det blev mer som en creme cheese frosting, mycket godare. Det bästa hade ju varit om man kunde ta o provsmak en bit av tårtan så man vet hur den smakar men jag hoppas den var god. Locket och alla dekorationerna är gjorda i mmf som jag färgat o sen målat på. Jag är inge vidare på att modellera figurer, inte ännu varjefall så det fick bli en platt pony istället. Gräset är samma som jag spacklade med, jag färgade det grönt och spritsade med en grästyll.


En liten bonuspony fick följa med tårtan också. Grattis Freja, hoppas du gillade din tårta!

2 kommentarer:

  1. Freja älskade sin tårta och den var mycket god! Tack för en fantastisk tårta och att du gjorde en liten flicka väldigt glad.
    Många kramar Jenny med familj

    SvaraRadera
  2. så fin! Jag är inte heller någon höjdare på att modellera men ska försöka ge mej på det snart igen, får se hur det går :P

    SvaraRadera