fredag 16 mars 2012

Cake pops med nutella och jordnötssmör

Tösen ville ha "såna kakor på pinnar som vi hade till halloween" till sitt kalas. Tyckte det var extra roligt eftersom jag själv var sugen på att göra sådana. Tror de blev väldigt poppis, de var väldigt goda. Mina pinnar i plast var superbra, precis lagom i storlek, såklart köpta hos strössel & annat, där köpte jag även candy meltsen som jag doppade bollarna i.


Jag tog fram chokladmuffins jag hade i frysen, smulade sönder dem och blandade med nutella, jordnötssmör och philadelphia ost. Smeten blev ganska lös, jag lät den stå i kylen en stund innan jag rullade bollar av den. När jag rullat bollarna satte jag dem i frysen en liten stund, tills dem hade satt sig lite. Sen smälte jag lite candy melts, doppade toppen av pinnen och satte i bollarna. Sen fick de in i frysen igen. Dagen efter smälte jag resten av candy meltsen tillsammans med lite kokosfett för den blev alldeles för tjock annars. Chokladen fick stå och svalna lite innan jag doppade bollarna i den, lät dem droppa av lite och strödde över strösslet. Man får vara ganska snabb för chokladen stelnar rätt snabbt. Sen fick de stå i frysen tills gästerna kom. Smeten var inte så god när man gjorde den men dem blev goda när dem var färdiga, jättegoda. Perfekta var dem när de stått framme en liten stund på bordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar