onsdag 14 mars 2012

Dessertbord till en liten prinsessa

Vi hade kalas i helgen för vår blivande 6-åring. Fick tanken om att göra ett dessertbord, har sett så många otroligt fina när jag varit ute på mina bloggrundor. Tycker det ser så fint och stilrent ut, härligt med ballonger, vimplar, skyltar, ja allt möjligt man kan hitta på. Önskan var en Rapunzel eller Trassel tårta och därefter planerade jag med färger och kakor. Det blev ett bord som gick i mestadels grönt och rosa, perfekt för en liten rosa tjej. 

Jag gjorde vimplar i olika färger och trädde ett snöre genom. Små skyltar blev det oxå som berättade vad som stod på bordet och såklart ballonger och en rosa duk. De fina gröna skålarna med godiset i hittade jag faktiskt samma dag när jag var och handlade o de passade in perfekt. Förutom Rapunzel tårtan blev det cake pops, cupcakes och 3 olika sorters småbröd, sen köpte jag 2 kakor med, mest till kräsna storebror att mumsa på. Lite närmare titt på de olika godsakerna kommer i senare inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar