fredag 21 oktober 2011

Kalljästa hurtbullar

Så, nu har jag nog börjat skriva till detta inlägg och raderat en 5-6 ggr för jag hittar inget bra att skriva, skyller på att det är fredag och att skallen strejkar. Bakade varjefall dessa bullar till frukosten i morse, dem blev supergoda, älskar bröd och bullar med nötter och frö i så detta receptet passade mig perfekt. Att man dessutom bara rörde ihop degen igår kväll och lät den jäsa i kylen under natten var ännu bättre. Sen i morse var det bara att sätta igång ugnen, klicka ut degen på en bakplåt och baka dem. Har köpt på mig lite olika mjöl och frön, nötter så att jag kan testa lite olika bröd, för jag är rätt trött på de som finns i affärerna för tillfället. Är oxå lite sugen på att prova på göra surdeg för det är ganska många recept man ska ha det i och det skulle vara kul att prova. Detta receptet hittade jag inne hos cupcakesfluffan . Hennes blogg är fantastisk och fylld med en massa godsaker.

Nu är det dags att ha en fullspäckad men underbar helg, hoppas ni kommer ha det lika mysigt som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar