måndag 31 oktober 2011

Macarons med citronkräm

Idag var det svärmors födelsedag så det blev lite citronfyllda macarons till henne. Hon ville egentligen inte ha ngt men jag vet hon gillar kakor så då fick jag ju en anledning till att baka. Dessutom fick jag mitt i allt oväntat, men trevligt besök av en min kompis Lina och hennes två barn så då fick det bli resten av macaronsen till fikat. Med hela huset fullt av gäster och barnens övriga kompisar blev det att öppna frysen med och rota fram olika muffins och kanelbullar.  Sen blev frysen ganska tom på kakor men det åtgärdade jag och Tina snabbt när vi ikväll ställde oss och bakade 3 olika sorters muffins, både i minivariant och vanliga. Vad dessa ska vara till får ni se här framöver.

Citronkräm:
50 g florsocker
50 g lemoncurd
150 g smör, mjukt
150 g philadelphia ost
rivet skal av 1 citron
saft av 1/2-1 citron

Vispa ihop allt och fyll macaronsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar