måndag 24 oktober 2011

Päroncupcakes med vanilj & marshmallowfrosting

Så, då fick äntligen min kära kompis Anna smaka lite kakor. Eftersom hon kommenterat frenetiskt och därmed lite besviket konstaterad att hon inte varit i närheten när jag bakat det senaste tiden tänkte jag att nu fick hon väl ha ngt sött i magen. Passade bra eftersom hon skulle komma och äta mat och snacka lite skit. Tyvärr har det varit en hektisk helg så jag hann inte baka som jag skulle, som tur var hade jag päronmuffins i frysen som jag tog ut. De var dock så saftiga att Anna trodde de var nybakade, ett gott betyg ju. Till dessa prövade jag ett nytt recept på frosting som jag hittade här hos sockerrus: vanilj-och-marshmallowfrosting Detta receptet på frosting är min nya favorit, vill man ha chokladsmak blandar man bara i kakao. 

Receptet på muffinsen är faktiskt från min päronkaka, sist jag gjorde den blev där smet över som åkte ner i dessa muffinsformar: recept hittar du här

1 kommentar: