söndag 13 november 2011

Macarons till svärfar

Idag blev det lite gröna macarons på fars dag till min kära svärfar. Vet ju att han älskar kakor. Barnens pappa är ingen direkt kakälskare men det slank nog ner en eller två i hans mage ändå. Fyllningen består av päron-smörkräm. Blev egentligen inte alls nöjd med dem, dem blev skrovliga på ytan och jag fick inte till ngn bra bild på dem men jag kan berätta att dem var himla goda iallafall, faktiskt godare när de fått stå i kylen ett par timmar.

Mitt nästa projekt är att försöka mig på tårtor. Jag har bakat tårtor förr men det har varit de klassiska marsipantårtorna, gräddtårtor eller kladdkaks-tårtor. Nu vill jag ge mig på de fina tårtorna med dekorationer och varierande fyllningar. Jag är ute så mycket och surfar och letar inspiration och fakta att jag t.om börjat drömma om tårtor så nu börjar det nog bli dags att prova. Jag är inte bra på att göra egna dekorationer osv men det får bli ngt enkelt och sen hittar man väl sin egen lilla nisch kanske, jag vet inte men prova måste jag ju, är trött på dem vanliga tårtorna och när man ser alla fina ute på de olika bloggarna blir man så inspirerad.

3 kommentarer:

  1. Hihi dessa små godbitar =) Så fina och titta på men lite för söta i min smak. Min man gillar dem skarpt hihi!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du kikade in. Jag har blivit lite frälst i macarons, tycker dock de smakar bäst när de stått en stund i kylen, beror nog på vilken fyllning man har i iofs =)

    SvaraRadera
  3. De var jättegoda jag vill ha mera..

    SvaraRadera