tisdag 8 november 2011

3 olika mini cupcakes

Inför vår planerade överraskningsfest ställde jag och Tina oss och bakade 3 olika sorters muffins. Det blev mest minimuffins eftersom de är perfekta munsbitar. Av varje smet fick vi ut nästan 48 minisar och 12 vanliga, inte dåligt. Frysen är välfylld, även med frosting så jag är beredd om det skulle komma oväntat besök, då är det inte Gevalia (eller jo även det) utan muffins det kanske bjuds på.



Päroncupcakes med vanilj & marshmallowfrostingen jag blev så förtjust i sist, vi färgade den lite grön bara. Receptet är från DENNA päronkakan jag bakat innan, älskar verkligen denna smaken, blev nog Tinas favorit oxå.


Dessa vaniljmuffins är fyllda med äpplebitar som vi strött socker och kanel över och sen petat ner i formarna. Har inte receptet, det kommer från ett nr. av tidningen Inzpira, Tina hittade det och tyckte det lät gott och visst var det. Sen hittade jag en bild av flugsvamps muffins i en bok som verkade fräckt. Tyvärr blev det inte riktigt rött av färgen men de blev goda ändå. Frostingen består av smör, philadelphiaost, florsocker  och vaniljsocker.



Sen har vi våra spindel cupcakes som består av en mintchoklad muffins, där vi hackade lite av Marabous polka choklad och rörde i smeten, kunde varit lite mer choklad i, man smakade knappt minten. Frostingen är samma som till de rosa men vi färgade den orange och satte dit ben av lakritssnöre och ögon av lakritsströssel.

1 kommentar:

  1. så kul vi hade ! KRAM
    ( japp! päronmuffinsen blev en favorit!)

    SvaraRadera