söndag 20 november 2011

Min första dekorerade tårta!!!


Så har jag äntligen gjort min första dekorerade tårta. Jag har använt marshmallowfondant som jag täckt den med och även gjort dekorationerna i. Superenkelt att göra och att färga. Den fick helt enkelt bli som den blev med tanke på att jag inte direkt har några verktyg att jobba med, i princip bara utstickare så jag kunde göra blommorna.

Det är en vanlig sockerkaksbotten fylld med mjölkchoklad fluff och ahlgrensbilar fluff. Får nog leta efter ett annat tårtbottenrecept för den blev en aningen torr. Mjölkchoklad fluffen var jättegod men ahlgrensbilar fluffen var jag faktiskt inte så imponerad av, smakade inte så mycket. Locket blev en aningen tjockt men nu vet jag det till nästa gång. Dessutom var jag lite lat och tog inte bort florsockret från dekorationerna innan jag satte dit nästa så de blev lite "dammiga", så kan det bli. En del tabbar alltså men jag är nog ganska nöjd ändå. Jag tar tacksamt emot tips om det är ngn som har bra sådana.

Nu ska jag ge mig ut i mina bloggrundor igen och leta efter saftiga tårtbotten recept, för om en månad fyller sonen år så då måste jag ju skärpa mig......

4 kommentarer:

  1. åååå så fin!!!! du e så duktig!!!!

    SvaraRadera
  2. Sååå fin!!! Charlotte xxx

    SvaraRadera
  3. Åh, så vacker den är :) Du är ju superduktig & jag bli såååå sugen på allt :)
    / Kram Madde (BR-leksaker)

    SvaraRadera