onsdag 27 juni 2012

Giraff tårta

Världens bästa Tina ville ha en tårta till sitt kalas, tjohoo, jag visste precis vad jag skulle göra. Tina önskade en tårta med choklad och päron fyllning och fast hon sa att locket och utseendet bara kunde vara lite blommor eller så, inte ngt speciellt så visste jag att det var en Giraff tårta jag skulle göra för Tina älskar giraffer!!!


Det blev alltså en tårta på ljusa bottnar, fyllda med japp fluff, lite japp bitar och päronmousse. Spacklad med choklad smörkräm. Jag beslutade att göra tårtan giraff-fläckig, lite pusslande men väldigt roligt.



Uppe på locket gjorde jag som en explosionstårta där jag satte en liten giraff som badade i Polly godisar. Så fort jag kom innanför dörren till kalaset, lite försenat eftersom jag jobbat, fick jag direkt höra att tårtan var jättegod och att det ätits flera bitar redan ;) jag smakade själv på den och kunde bara hålla med om att den faktiskt var god!

Grattis än en gång Världens bästa Tina =)

2 kommentarer: