tisdag 20 december 2011

Harry Potter tårta

Sonen önskade en Harry Potter tårta till sin födelsedag, trots att han inte själv äter tårta, han smakade dock på den med kommentaren "den var äcklig", haha min härliga unge. Min första våningstårta och jag måste nog säga att jag blev nöjd med den. Det tråkiga är att jag tycker det är så svårt att få bort mjölet/florsockret man kavlar ute marsipanen/mmf på och har man inte tillräckligt så bara det fastnar i bordet och kaveln. Det blir så fula vita fläckar överallt och jag ser på bilden att jag inte torkat bort allt ordentligt, slarvigt. Fyllningen består av dumlefluff och hallongrädde.

3 kommentarer:

  1. Vad gör lite mjöl på bilden? när tårtan blev så snygg! Synd bara att vi aldrig fick smaka den. Åter igen Braaaa gjort kära svägerska :D

    SvaraRadera
  2. Ooooj va fin Reneé! Du är verkligen jätteduktig!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Den blev ju hur fin som helst :)
    Kommer ihåg att du sa det på jobbet att det skulle vara en utmaning, men det lyckades du bra med :)
    Jag brukar ta lite vatten för att få bort florsockret :) Nu var det längesen, men vad jag minns så blev det bra :)
    Kram

    SvaraRadera