söndag 4 december 2011

Polka macarons

Vi var bjudna på glöggfest i helgen och eftersom jag vet att värdinnan älskar macarons bakade jag tre olika sorter, förpackade de i en liten söt burk och gav till henne. Den första var dessa med polka smak.

I dessa polka macarons har jag låtit kakan vara som den är utan ngn smak eller färgsättning. Fyllningen som jag hade tänkt den från början blev inte alls god så jag fick göra ngt helt annat och experimenterade mig fram till en smak som jag blev nöjd med. Det är marshmallow-fyllningen jag använt till mina cupcakes innan som jag smaksatte med pepparmintsarom och krossade polkagrisar + lite röd karamellfärg. Det visade sig bli en bra improvisation för den blev favorit hos en av mina väninnor som fick smaka.

1 kommentar:

  1. hjälp! va de var goda...det vattnas i munnen när jag tittar på dem!

    SvaraRadera